2013. november 25., hétfő

Mandulás hólabda

Az elkövetkező hetekben közkívánatra megosztom az Angyalkuckó süteményeinek a receptjét, így akinek van kedve elkészítheti karácsonyra őket. A mandulás hógolyóval kezdem, amely egy Stahl magazin ünnepi különszámból származik, ez az egyik kedvencem. Amikor már délután fél ötkor sötét van, nincs is kellemesebb vasárnap délutáni időtöltés, mint kekszet sütögetni, különösen ebben a szeles-esős őszvégi időben. Még egy hét van adventig, de amikor kivettem az első adagot a sütőből és megtelt a lakás a vaníliás-édes keksz illattal már ünnepi hangulatba kerültem.
A tészta összeállítása egy kicsit munkás feladat, amikor legelőször készítettem, akkor azt hittem valamit elrontottam és nem fog összeállni a tészta, de végül sikerült és a végeredmény minden kétségemet eloszlatta azzal kapcsolatban, hogy megéri-e a pepecselést. Másodszor már gyerekjáték volt, az egyik titok, hogy a vaj puha legyen, ne olvadt és jó gyorsan dolgozzunk vele,  a másik, hogy tényleg csak fél órára tegyük a hűtőbe és ne többre. Az Angyalkuckós sütésen a húgomnak jutott a szép feladat, hogy az első adagot bekeverje, párszor elhangzott  a"tuti nem fog összeállni" mondat, de végül ilyen szép hógolyók lettek belőle:


Íme a recept:

Hozzávalók:

  • 22 dkg puha vaj
  • 5 dkg porcukor
  • Egy rúd vanília
  • Egy csipet só
  • 35 dkg finomliszt
  • 10 dkg mandula, apróra törve
  • 12 dkg porcukor a hempergetéshez


Elkészítés:


1. A hámozott mandula szemeket óvatosan turmix segítségével apróra vágom, így lesznek benne szinte porfinomságú és durvább darabok is. A porcukrot házilag készítettem hozzá, úgy, hogy egy rúd vaníliát  és 5 dkg nádcukrot finomra őröltem szintén kézi turmix segítségével. 
2. A puha vajat kézi habverővel habosra keverem a vaníliás porcukorral, hozzáadoma  sót, fokozatosan hozzászitáloma  lisztet, végül belekeverem az őrölt mandulát.
3. Kézzel labdát formázok belőle, alufóliába csomagolom és fél órára a hűtőbe teszem.
4. Előmelegítema  sütőt 190 fokra, és amíg melegszik, addig sütőpapírral kibélelek két tepsit és a nagy labdából kisebb darabokat lecsípve körülbelül két centiméteres golyócskákat formázok.
5. 10 perc alatt légkeverésen megsütöm őket, akkor jó, ha az aljuk barnás, a tetejük éppen csak színesedik kicsit, hógolyókhoz híven, inkább fehérnek kell lenniük.
6. A hempergetéshez szánt porcukrot tálba öntöm. Miután kiveszem a tepsit a sütőből, pár percet hagyom hűlni rajta a sütiket, majd még melegen, óvatosan belehempergetem őket a porcukorba és rácsra teszem hűlni. Amíg a golyók melegek, addig nagyon törékenyek, úgyhogy vigyázzunk, finoman fogjuk meg őket.

Nekem hatvan darab lett belőle, sütőpapírral elválasztva üvegben, fém dobozban vagy bonbonier-ben is tarthatjuk, 2-3 hétig eláll. Mikor teljesen kihűlnek még egyszer megforgathatjuk a porcukorban őket.

Forró csokival remek párosítás, egy falat öröm, ebben a zord tél eleji időben!

Jó sütögetést mindenkinek!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése