2013. október 14., hétfő

Birskörte kompót


Nem tudtam ellenállni ezeknek a szép sárga birskörték látványának, annyira csábító volt, hogy vettem belőle egy kiskosárnyit. Otthon aztán kiraktam a gyümölcsöstálba és napokig csak nézegettem, gyönyörködtem a színében, formájában, illatában, annyira tökéletesen szép, hogy szinte kár megenni, de szerencsére muszáj, mert nem áll el az örökkévalóságig. Crumble és kompót alapanyagként szeretem a legjobban egy kevés fahéjjal, kardamommal megbolondítva.

Hozzávalók:

  • Egy kiló birs körte
  • Cukor vagy méz tetszés szerinti mennyiségben, 300 gramm szerintem kell bele
  • Egy citrom
  • Egy rúd fahéj
  • 5 szem kardamom
  • Két szem csillagánizs
  • Egy rúd vanília

Elkészítés:

A birskörtéket négybe vágom, kiszedem a magházát és felkockázom. Amit feldaraboltam citromos vízbe áztatom, amíg a többivel nem végzek, így nem barnul meg. Egy lábasba teszem és felengedem annyi vízzel, hogy éppen ellepje, hozzádaom egy citrom lereszelt héját és egy kevés citromlevet is, egy rúd vaníliát és a kikapart magjait, két szem csillagánizst és 5 szem kardamomot, egy egész fahéjat és felforralom. Amikor felforrt hozzáadom a  cukrot vagy a mézet és még hagyom 1-2 percig gyöngyözni. Megvárom, amíg langyos lesz, de hidegen is nagyon finom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése