2013. október 24., csütörtök

Csirkés-brokkolis-kéksajtos quiche


Azon ritka napok egyike volt, amikor valahogy nem volt kedvem főzni. Persze étvágyam volt, ettünk volna valami finomat, csak az elkészítéssel nem szerettem volna bíbelődni. Odáig azért nem jutottunk, hogy pizzát rendeljünk, ahhoz tényleg valami nagyon nagy dolognak kellene történnie, inkább gyorsan számba vettem, mi van otthon. Vaj és tojás mindig van otthon, a hűtőben pedig volt egy maradék kéksajt, egy bontott tejföl, brokkoli, egy csirke mell, kevés tejszín. Összedobtam a hozzávalókat, a lisztből és a vajból gyorsan összegyúrtam a tésztát, a többiből elkészítettem a tölteléket és háromnegyed óra múlva már az asztalunkon gőzölgött az eddigi legfinomabbra sikerült quiche. Gyorsabban meg volt, mint ahogy kiért volna a pizza. 

Hozzávalók:

Tésztához
  • 190 gramm liszt
  • Egy evőkanál só
  • 125 gramm vaj
  • 6 evőkanál jeges víz


Töltelékhez
  • Két dl tejszín
  • Egy dl tej
  • Egy dl tejföl
  • 4 tojás
  • bors
  • Fél fej brokkoli
  • 120 gramm kéksajt
  • Egy csirkemell megsütve


  1. A tészta alapanyagait gyorsan összegyúrom és a hűtőbe rakom, a sütőt előmelegítem 200 fokra.
  2. Amíg a tészta a hűtőben pihen, megsütöm a  csirkemellet, a tejszínt, a tojást, tejfölt pedig alaposan összekeverem habverővel. A brokkolit megmosom és rózsáira szedem.
  3. A tésztát kinyújtom és kibélelem vele a kivajazott quiche formát, villával megbökdösöm és 15 percig elősütöm, 10 percig nehezékkel, 5 percig anélkül. 
  4. Ezután beletöltöm a tojásos-tejszínes keveréket, majd ráhelyeztem a brokkoli rózsákat, a feldarabolt csirkemellet és végül rámorzsolom a sajtot.
  5. Körülbelül 30 perc alatt készre sütöm.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése