2013. szeptember 26., csütörtök

Máté csokitortája avagy a francia csokitorta Máté módra


Ez egy francia csokitorta, nekem már csak "Máté csokitortája" marad, ugyanis a Máté nevű szakács barátunktól származik ez a recept, amiért örök hálára kötelezett, mert bár számtalan ilyen recept létezik, ez tényleg a nagybetűs CSOKITORTA. Rögtön megdöntötte a muffin "befektett energia-idő-élvezeti érték" csúcsot is. A titok a kiváló alapanyagban rejlik, legalább 70% kakaótartalmú étcsokoládé, minőségi kakaó, igazi 80%-os vaj és természetesen házi tojás. Évszaktól függően variálható, én alma-körte kompótot kínáltam hozz, de nyáron friss eperrel, télen szilva, barack befőttel vagy vaníliás mascarpone krémmel is nagyon jó párosítás. 

Hozzávalók:
  • 300 g étcsoki
  • 160 g vaj
  • 60 g kakópor
  • 9 darab egész tojás
  • 120 g kristálycukor
  • 100 g vaníliás cukor


1. A sütőt előmelegítjük 170 fokra.
2.A tojásokat szétválasztjuk, ügyelve arra, hogy egy csepp sárgája se kerüljön a fehérjébe, különben nem lehet szépen felverni. Fontos, hogy szobahőmérsékletű, friss tojással dolgozzunk, sajnos megtapasztaltam a különbséget, mert nemrégiben kénytelen voltam bolti tojással sütni. A bolti hosszabb idő alatt sem verhető olyan kemény állagúra, mint a házi, ennek az oka egyszerű: nem friss. 
3. A csokit és a vajat összeolvasztjuk, közben a sárgáját elkeverjük a cukorral, de nem szabad túlságosan felverni.
4. Ha felolvadt a csoki és vaj, hozzákeverjük a kakaóport.
5. Kemény habbá verjüka  fehérjét.
6. A cukros-tojássárgájához hozzákeverjük az olvadt csokit, majd egy lapát vagy nagyobb kanál segítségével az egészet óvatosan összeforgatjuk a fehérje habbal, óvatosan, nehogy összetörjük. 
7. Kivajazott-kilisztezett 26 centiméteres tortaformába öntjük és 170 fokon 45-50 percig sütjük. Nagyon lágy, krémes állaga lesz, így érdemes megvárni a szeleteléssel, amíg teljesen kihűl. 









2 megjegyzés:

  1. Megsütöttem egy varsárnapi ebédhez, és a barátom is, aki fél évig kint lakott Franciaországban nagyon szerette. :) Azt mondta az íze, és a kinézete is pont olyan, mint amit kint tapasztalt, egyedül az állaga lazább. Én is elgondolkoztam, Te mit gondolsz Réka, nem volna elég csak 6 tojással?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mármint a kinti, Franciaországban kóstoltnak lazább az állaga? Gondolom így értetted, mert ennek szerintem nem annyira laza. Lehet, hogy érdemes kipróbálni kevesebb tojással, szerintem akkor is összeállna. Az egyik barátnőm is elkészítette és kifelejtette a vaníliás cukrot így fele annyi cukor került bele, de nagyon finom lett. Érdemes kísérletezni:)

      Törlés