2013. szeptember 21., szombat

Vaníliás őszibarack lekvár



Amikor először hallottam az őszibarack lekvárról azt gondoltam, biztosan rosszul értettem, hiszen barack lekvárt kajsziból szoktak készíteni, nem is tartottam nagyon alkalmasnak erre a lédús őszibarackot. A várakozásaimmal ellentétben azonban hamar besűrűsödött és egy nagyon könnyű, lágy, a vaníliától és a lime-tól pikáns ízvilágú lekvárt kaptam. Ki fogom próbálni rozmaringgal megbolondítva is, szerintem levendulával is nagyon finom lehet. Az őszibarack lekvár ünnepélyesen is az egyre bővülő lekvár repertoárom része lett, friss croissant-al és teával igazi őszi reggeli.

Hozzávalók:

  • 4-5 kiló őszibarack
  • Fél kiló cukor
  • Két lime leve és reszelt héja
  • Egy rúd vanília


Elkészítés:

Az őszibarackokat pár percre forró vízbe dobjuk, majd hideg vízzel leöblítjük, ezután könnyedén le lehet húzni a héját. Egy lábasba tesszük és átturmixoljuk, hozzáadjuk a vanília kikapart magjait és a vanília rúddal együtt felforraljuk.  Hozzáöntjük a cukrott, hozzákeverjük a lime reszelt héját és kifacsart levét és rottyantunk rajta mégegyet. Sütőben 100 fokon előmelegített üvegekbe merjük, a tetejükre celofánt teszünk, arra kerül a nátrium-benzoát, majd rácsavarjuk a kupakokat és dunsztba tesszük néhány napra.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése