2016. február 11., csütörtök

Nutellás croissant


Vannak napok, amikor a pékségek később nyitnak, mint ahogy mi reggeliznénk. És esték, amikor nincs kedvem másnap reggelre péksütit vagy palacsintát (elő)készíteni. Ilyenkor fogom a hűtőmben lévő félkész, sütőpapírra feltekert levelestésztát (mert mindig van félkész leveles vagy sima kelt tészta, vagy rétestészta otthon, de a fagyasztottat nem szeretem csak sima hűtöttet veszek) és croissant-ot készítek belőle. Egy nagy tortaformával kör alakot vágok a tésztából majd nyolc cikkelyre vágom, a kis cikkelyeket a szélesebb felétől a vékonyabb rész felé feltekerem. A maradék tésztára fektetem az egyik körszeletet és körülvágom, még 3 darab legalább ki szokott jönni belőle. 180 fokon körülbelül húsz perc alatt barnára sütöm. Sima vajjal szoktam megkenni vagy nutellával, a lekvár nekem mindig kifolyik, így jobban szeretem mellé tenni, mint bele. De nutellával tökéletes. Megvan a frissen sült péksütemény illat, a meleg croissant reggelire, ami nem sokkal rosszabb, mint a legtöbb pékségben kapható croissant elnevezés alatt futó termék. Sőt. 



Azért a Zsolnay Negyedben nemrégiben nyílt Kisbalkán pékségben kapható Croissanttal természetesen nem versenyezhet, aki teheti vigyen abból reggelire, aki nem az készítsen így. Aki meg nagyon ráér és kedvet érez hajtogasson, én is fogok... Egyszer.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése