2013. december 22., vasárnap

Mézeskalács házikó




Minden karácsonykor csodálva nézegetem a mézeskalácsból készült házikókat a pékségek kirakataiban. Olyan szépek, mesebeli hangulatot árasztanak, finom mézesklács illattal töltve meg a lakást. Úgy szerettem volna egy ilyet én is, így elhatároztam, hogy idén készítek egyet. Sokkal egyszerűbb, mint amilyennek első ránézésre tűnik, időigényes az igaz, de már az elkészítése karácsonyi hangulatba hozza az embert. Amióta pedig a pultot díszíti, bárki megfordul nálunk, rácsodálkozik hogy milyen szép...

Alapreceptnek Máté mézeskalács receptjét használtam, ami tényleg a  legfinomabb mézeskalács, amit valaha ettem, sütöttem is belőle egy jókora adagot kis karácsonyi formákból is. Annyit változtattam rajta, hogy jóval több fűszert tettem bele a receptben javasolt "csipetnél", hogy minél illatosabb legyen a házikó és a sütiknek is jót tesz, ha megborítjuk kicsit azt a fahéjat, és tettem hozzá őrölt gyömbért, szerintem az őrölt kardamom is finom a mézeskalácsban, az most épp nem volt itthon, de a következő adagban biztosan lesz már. A házikó tésztáját süssük egy pár perccel tovább, mint az evésre szánt sütiket, akkor keményebb lesz és könnyebb összeállítani.











A házikóhoz innen töltöttem le a sablont, papírból kivágtam, körberajzoltam a tésztán és cukormázzal összeragasztottam. A cukormázhoz 250 gramm porcukrot egy tojásfehérjével keményre vertem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése