2015. február 10., kedd

Kifli sütés

Nemrég olvastam, hogy tévedés azt gondolni, hogy a játék, a gyerekkel való foglalkozás kizárólag a gyerekszobában, játszótéren, más kifejezetten gyerekeknek való környezetben történhet, játéknak szánt eszközökkel. Sok anyukának, köztük néha nekem is, bűntudata van, hogy nem játszik eleget a gyermekével, holott nekik a legizgalmasabb játék maga az élet, ha bevonjuk őket a mindennapi teendőkbe. Ha esik a hó, nem csak szánkózni lehet, hanem segíthetnek apának havat lapátolni, játszótér helyett izgalmas felfedezés lehet ősszel levelet söpörni vagy nyáron a kertben locsolni és figyelni a kis gyíkokat, bogarakat... A konyha, a közös sütés-főzés, vacsora készítés pedig nap mint nap kiváló lehetőséget teremt a gyerekekkel való szórakoztató együttléthez. A kislányomat amint lehetett bevontam, persze ez eleinte inkább plusz munkát, takarítást és mosást jelent, de előbb-utóbb biztos vagyok benne, hogy eljön az idő, amikor valódi segítség lesz. Addig is marad az élvezet, gyönyörködhetünk benne, hogyan gyúrja, tapiskolja a tésztát átszellemült arccal, hogyan áll izgatottan a sütő előtt, és várja, hogy mi lesz belőle. Tésztát gyúr, nyújt, szaggat, a feldarabolt zöldségeket bedobálja a lábosba, söpör, kidobja a szemetet, segít kipakolni a mosogatót - számtalan módon lehetséges a gyerekekkel való közös munka. Az üres járatoknál pedig, amikor épp nem tudok neki semmi feladatot adni, ott áll a kis babakonyhája az én igazim mellett és abban tesz-vesz.
A pár napja megosztott májkrémhez, együtt készítettük a kiflit, íme néhány fotó a közös sütésről.
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése