2015. február 19., csütörtök

Narancsos csokoládétorta




A születésnapomra vártuk a családot egy délutáni sütizésre. Persze nem hagytam, hogy teázásba torkolljon az esemény, behűtöttem egy üveg Hungáriát és célzásképpen kikészítettem a megterített asztalra a pezsgős poharakat is. Egy születésnap nem igazi pezsgő nélkül. Legalábbis egy huszonkilencedik. Ötre jöttek, így az ebéd utáni kávé mellett ráérősen lapozgattam a kedvenc receptjeimet. Francia csokoládé torta. Hm. Jó választásnak tűnt. Finom is, gyors is, egyszer azt írtam róla, hogy a "befektetett energia-idő-élvezeti érték" versenyben egyértelműen dobogós a muffin mellett. Csak már picit unom. Így tovább keresgéltem, végig nézve Nigella csokoládés receptjeit, szemeztem Gordon Ramsay gesztenyés csokoládé tortájával, és majdnem elcsábultam a legújabb szerzemény, Ugron Zsolna szakácskönyvében található 25/12 csoki tortájára, de csak majdnem. Ugyanis anyukám nem eszik glutént, így az öt kanál liszt miatt, ami a tortába kellett volna sajnos kiesett a versenyből. Az apósom meg csak a csokis édességeket szereti, kár is mással próbálkozni. A végére beláttam, hogy ha azt szeretném, hogy mindenkinek jó legyen, akkor mégiscsak francia csokitortát kellene készítenem. Vagy valami hasonlót. Így lett végül lisztmentes, kicsit narancsos, kicsit csokis, és azért francia is.

Hozzávalók:

  • 200 g étcsokoládé
  • 100 g narancsos étcsokoládé (nálam két kedvenc van, a Lindt és a Stühmer)
  • 60 g holland kakakó (cukrozatlan keserű kakaó)
  • 200 g nádcukor
  • két narancs héja
  • 9 tojás
  • 160 g vaj


Elkészítés:

A vajat a csokoládéval vízgő felett összeolvasztom. Ezalatt a tojásokat szétválasztom, a sárgáját kikeverem a cukorral és belereszelem az egyik narancs héját. (Előtte a narancsot szódabikarbónás vízbe áztatom pár percre, ez leszedi a vegyszert róla.) A fehérjéket kemény habbá verem. Miután felolvadt a csokoládé és a vaj, hozzákeverem a kakaóport majd az egészet a cukros tojássárgájához keverem és óvatosan beleforgatom a fehérjehabot. Az egészet egy kivajazott, kilisztezett 26 centiméteres tortaformába öntöm és 170 fokon 45 percig sütöm. Ha készen van, kiveszema  sütőből és azonnal hidegre teszem. Amikor kihűlt meghintem porcukorral és réreszelem a másik narancs héját. Háztáji tejszínhabbal kínáljuk!




A tizennyolc éves hiú, alakjára nagyon odafigyelő, semmit meg nem evő kamasz öcsém hümmögve megkérdezte "mi van ebben"? - Liszt semmi, csak csoki, mondtam én. Na meg cukor. Egy kevés.  Felezünk egyet, kérdezte a hugomat. Szerintem meg tudtok enni egy egészet is. Meg tudtak. - Apukám és az apósom két szeletet evett. Anyukám és az anyósom pedig elkérte a receptet. - Szóval így alakul egy jól sikerült torta sorsa. Hatra már csak három szelet volt belőle. A pezsgőből pedig egy ujjnyi.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése