2013. augusztus 2., péntek

Házi müzli


Már nagyon régóta szerettem volna kipróbálni a házi müzli elkészítését, nem is tudom miért vártam vele eddig. Az igazi lökést az adta, hogy az egyik kedvenc éttermemben felkerült a kínálatba ráadásul kecskejoghurttal, amivel különösen finom. Amikor megkóstoltam újra eszembe jutott, hogy milyen jó lenne ha lenne otthon is és reggel csak le kellene emelni a polcról. Emlékeztem rá, hogy korábban találkoztam egy recepttel, egy kis keresgélés után rá is bukkantam az egyik régebbi Stahl magazinban. Amikor elújságoltam a családnak, hogy házi müzlit készítettem nem hozta őket különösen lázba a bejelentés, de amikor kiraktam az asztalra és megkóstolták, olyan elismeréseket zsebelhettem be, mint  "hűha ez jobb, mint a bolti" vagy "csak ennyi van belőle?". Szóval minden szempontból megérte az a 15 perc, amit rászántam az elkészítésére. 

Elkészítés:

  • 250 gramm zabpehely
  • 150 gramm szeletelt mandula
  • Egy kis bögre durvára tört dió
  • Egy kis bögre mazsola
  • Egy kis bögre kókusz chips
  • 2 dl kókuszzsír
  • 5 evőkanál méz

A mézet és a kókuszzsírt egy kis lábosban összemelegítjük. A zabpelyhet összekeverjük a szeletelt mandulával és a dióval majd sütőpapírral borított sütőre borítjuk és meglocsoljuk a mézes-kókuszzsíros keverékkel. Egy evőkanál segítségével jól összekeverjük, megforgatjuk benne és 180 fokra előmelegített sütőben 10-15 perc alatt aranybarnára sütjük. Amikor kivesszük a sütőből hozzákeverjük a  mazsolát és a kókusz chips-et. Ezután tulajdonképpen tetszés szerint bármit hozzákeverhetünk. Az aszalt gyümölcsös-fehércsokoládés változatnál az alapmüzlihez hozzákevertem 50 gramm apróra darabolt fehér csokoládét és néhány szem apróra vágott aszalt sárgabarackot és szilvát, nagyon jól harmonizálnak együtt. Készítettem tejcsokisat is, itt az alapmüzlihez egyszerűen hozzáadtam a feldarabolt tejcsokoládét. A házi müzli verzióknak csak a fantázia és a rendelkezésre álló idő szab határt, ha van időnk pepecselni, akkor külön bevonhatjuk a mandula vagy dió szemeket, esetleg az aszalt gyümölcsöt is csokoládéval, rakhatunk bele mogyorót, alma chips-et is, ízesíthetjük narancs vagy citromhéjjal, fahéjjal, gyömbérrel. Légmentesen zárható üvegben tároljuk.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése