2015. május 26., kedd

Randi vacsora - Koktélparadicsomos bruschetta, spárgás-cukorborsós rizottó


Az egész délutánunk szabad volt, már jó előre lebeszéltük a mamával, hogy Rebeka náluk lesz. Terveztünk mindent, biciklizést, sétát, fagyizást, de szakadt az eső. Egész nap, megállás nélkül. Nem kettesben voltunk, de mivel Ruben, a kisfiunk az idő jó részét, még alvással tölti, ezért mégiscsak olyan volt, mintha ketten lennénk. Legalábbis ahhoz képest, amikor itthon van Rebeka is. Egy gyerek már meg sem kottyan, ha az ember a kétgyerekes léthez van szokva. Igazi kikapcsolódás. Végül egy francia film mellett döntöttünk, amit húsz perc híján majdnem végig is néztünk, amikor Ruben felébredt a délutáni szunyókálásból. Egy órát babáztunk, azaz inkább én, Ricsi zenei aláfestést biztosított hozzá, hiszen a gyermek kiművelését nem lehet elég korán elkezdeni. Miután visszatettük aludni, még mindig maradt bő másfél óránk a kislányunk hazaérkezéséig. Eredetileg hideget ettünk volna, de hirtelen ötlettől és az éhségtől vezérelve úgy döntöttem, inkább főzök valamit. Csak kettőnknek. Körülnéztem, mi van otthon és gyorsan végiggondoltam, hogy mit készíthetnék el úgy, hogy maradjon időnk kényelmesen elfogyasztani is. Mondtam Ricsinek, hogy választhat a koktélparadicsomos papardelle vagy a spárgás-cukorborsós rizottó közül. Az utóbbira szavazott, titokban ennek a változatnak szurkoltam. Nekiláttam. Felraktam a vizet, villámgyorsan felszeteltem a hagymát, megpirítottam rajta a rizst, felöntöttem egy tavalyi rozéval, és amíg elfőtt róla a bor, pár perc alatt blansíroztam a spárgát. Ezután a főzővizet használtam a rizottóhoz, a kevergetéshez már egy pohár bor is volt a kezemben, és persze szólt a kedvenc sanzon válogatásom is, hogy igazi randi hangulat legyen. A férjem ott ült mellettem, és filmet keresett estére - éljenek a torrent oldalak és a világháló, pár évvel ezelőtt még kénytelenek lettünk volna kabátot húzni és elmenni a zuhogó esőben a tékáig, hogy ott jó negyed óra tanácstalanságot követően kivegyünk egy filmet. Amit már vagy láttunk, vagy a tizedik perc után rájövünk, hogy nem jó. Most letöltünk legalább kettőt. Itthonról, öt perc alatt. Nincs is már téka. Kifejtettem a cukorborsót, lereszeltem a parmezánt és közben a pult közepén álló zöldséges kosárra esett a tekintetem. Mégiscsak kellene kezdeni valamit a koktélparadicsomokkal. Eszembe jutott a péntekről maradt negyed tönkölykenyér a dobozban és már meg is volt az ötlet. Előmelegítettem a sütőt, petrezselymet és bazsalikomot aprítottam, felkarikáztam két szál újhagymát, félbevágtam a koktél paradicsomokat majd az egészet összekevertem egy kis tálban, nyakon öntöttem olívaolajjal és balzsamecettel. A kenyeret ujjnyi vastag szeletekre vágtam és megpirítottam a sütőben, majd ráhalmoztam a paradicsomokat, végül friss borsot őröltem rá. Kész is volt az előétel, paradicsomos bruschetta, a férjem kedvence. A rizottó is elkészült, elzártam alatta a gázt, hozzákevertem a parmezánt és a vajat, amíg fedő alatt összeálltak az ízek, megterítettem, gyertyát gyújtottam. Óvatosan ránéztem az órára, azért előfordul, hogy elszámolom magam, de még mindig csak fél hét volt, egy kerek óránk maradt a vacsorára. Egymásra. Elmondtam magamban egy miatyánkot, hogy csak ne most az egyszer ébredjen előbb Ruben és leültünk enni. Nyugalomban, csöndben, nem volt "pöttyös pohájkából" vagy " a rózász kanállal akajom" esetleg "inni, inni, inni", nem kellett ugrásra készen, fél kezünkkel a szalvétán, figyelnünk az asztal végét és akár egész gondolatmeneteket is meg tudtunk osztani egymással. Csak egyetlen egyszer keltem fel az asztaltól, amikor az előétel után odaraktam a rizottót. Szinte unalmas volt. Szinte.
Vacsora után maradt még fél óránk befejezni a délutáni filmet is. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy desszertnek (csak) csokoládé volt. De valahogy egyikünkben sem volt, emiatt hiányérzet. 




A spárgás rizottó receptjéhez képset annyi a különbség, hogy az utolsó két-három merőkanál előtt hozzákevertem a frissen fejtett cukorborsót is a rizzottóhoz, egyébként mindenben megegyezik a recepttel.



Koktélparadicsomos bruschetta

Hozzávalók két személyre:

  • 12 szem koktélparadicsom
  • Fél csokor petrezselyem
  • 8-10 bazsalikom levél
  • Két szál újhagyma
  • Olívaolaj
  • Balzsamecet
  • Frissen őrölt bors
  • Négy kisebb szelet kenyér



Elkészítés:

A bazsalikomot és a petrezselymet felaprítjuk, az újhagymát vékonyan felkarikázzuk, mehet bele a zöldje is (ez helyettesíthető snidlinggel is). Egy tálban összekeverjük a félbevágott koktélparadicsomokkal és bőségesen meglocsoljuk olívaolajjal és balzsamecettel. A kenyérszeleteket megpirítjuk, majd rájuk halmozzuk a paradicsomot. Gyors, finom, jól variálható és remekül megy egy pohár vörösborhoz. 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése