2014. május 16., péntek

Quiche kicsit másképp



Mi legyen a maradék cukorborsó és spenót főzelékkel? Azon gondolkoztam, hogy milyen jó lenne valahogy vacsira felszolgálni, valami más formában, hogy mégse legyen ugyanaz a vacsora, mint az ebéd volt. Aztán eszembe jutott ez a végtelenül egyszerű megoldás. A borsó főzelékhez hozzákevertem pár kanál krémsajtot és egy tojást, a spenót főzelékhez pedig csak egy tojást. Ezzel töltöttem meg a mini pitéket, erre egy réteg pecorino sajt került, majd néhány szem félbe vágott sárga és piros koktél paradicsomot tettem a tetejükre. 20 perc alatt megsültek a sütőben és nem kellett csalódnom. Volt főzelék, nincs főzelék...

Hozzávalók 8 mini tortához:

Töltelékhez:

50 g pecorino sajt
15 szem koktélparadicsom
Két tojás
3-4 evőkanál krémsajt
Maradék spenót vagy/és borsófőzelék


Tésztához:

125 g sima liszt
60 g kukoricaliszt
140 g lágy vaj
Egy evőkanál cukor
Fél teáskanál só
Körülbelül fél dl hűtött víz

Elkészítés:

A tészta száraz alapanyagait összekeverjük, majd hozzáadjuk a vajat, amikor morzsásra összeállt, hozzáöntjük a  vizet. Labdát formálunk belőle, folpackba csomagoljuk és hűtőbe tesszük egy órára. Utána kinyújtjuk, 8 darab akkora négyzetet kivágunk belőle, amely megfelel a piteformáink méretének, majd a kivajazott formába rakjuk őket. A sarkokat levágjuk, a többi kilógó részt pedig visszahajtogatjuk. Amíg előmelegítjük a sütőt 200 fokra, addig visszatesszük a hűtőbe a tésztát a formákkal együtt. Majd kivesszük, villával megbökdössük, félig megtöltjük a  krémmel (főzelék+tojás+sajtkrém), ráhelyezzüka  pecorino sajtot és a paradicsomokat és 20 perc alatt megsütjük. Ha nincs elég mini formánk tehetjük bármilyen tűzálló edénybe, én egy szuflé formát is befogtam többek között.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése