2015. március 19., csütörtök

Tonhalas rigatoni 4 perc alatt


Születésnapomra egy szépen becsomagolt dobozban, hatalmas masnival átkötve, ott állt a tulipáncsokor alatt. A vágyott tésztagép. A legjobb olasz, az a fajta, amit majd tovább adhatok az unokámnak és még ő is használni tudja.  Olyan boldog voltam. Kibontottam, megnéztem, olyan volt, mint egy játék. Végeredményben az is, az én új játékom. Csak összegyúrom a tésztát, kis gombócokban adagolom a tetején lévő nyílásba, a hátán lévő kart tekerem és már jön is ki belőle a penne, fusili, rigatoni, makaróni. Mint egy tésztakidobó automata, csodás - gondoltam. Vasárnap nekiálltam. Először a gép összerakásánál akadtam el, de végül sikerült másodszorra a kart a megfelelő lyukba bedugni. Aztán a tészta lett túl lágy. Majd túl kemény. Miután végre sikerült eltalálni a megfelelő állagot, az elkészült kis csőtészták egy fél óra után elkezdtek összelapulni. Megigazgattam őket kézzel. Nem kellett volna, ugyanis a "kiigazított" tészták miután megkeményedtek, berepedeztek és összetörtek. Így legalábba felét ki kellett dobnom. Pedig olyan egyszerűnek látszott. 

Tehát ha megvan a rigatoni, akkor tényleg négy perc. Ígérem.

Hozzávalók két személyre

  • 180 gramm rigatoni
  • Egy nagy tonhalkonzerv
  • Egy fél csokor petrezselyem
  • Snidling
  • 10-15 szem zöld, magozott olívabogyó
  • Citrom
  • Olívaolaj
  • Parmezán
  • Bors
  • 2 dl házitejszín


Elkészítés

A tésztát megfőzzük pár perc alatt, lobogó sós vízben.  Házi tésztának 2-3 perc elegendő. Ezalatt kevés olívaolajat a serpenyőbe öntünk, majd a lecsöpögtetett tonhalkonzervet rádobjuk és fél percig megfuttatjuk rajta, majd hozzáadjuk a vékony karikákra vágott olívabogyót és felöntjük tejszínnel. Hozzákeverjük az apróra vágott petrezselymet és borsozzuk. Miután egyet rottyan a tejszín,  lehúzzuk a tűzről, pár csepp citromot csepegtetünk rá. Összekeverjük a tésztával és tálaláskor megszórjuk apróra vágott snidlinggel és parmezánnal a tetejét.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése