2015. április 16., csütörtök

Joghurtos spenót


A kisfiam keresztelőjén az egyik legnépszerűbb a joghurtos spenót volt, pedig meg voltam győződve róla, hogy a salátákra majd senki rá sem fog nézni, éppen ezért nem is készítettem túl nagy adagot. Olyannyira nem lett igazam, hogy szempillantás alatt elfogytak, én is éppen csak kóstolót ettem belőle. 

Hozzávalók:
  • 50 g pirított fenyőmag
  • 60 dkg friss spenót
  • 500 ml natúr joghurt
  • Három gerezd fokhagyma
  • bors, szerecsendió



Elkészítés:

A spenót leveleket alaposan átmosom, nagyobb adagoknál be szoktam fogni a babakádunkat, mert zuhany alatt egyébként is szebben lemosható. Majd letépkedem a szárukat, a nagyobb leveleket a középső erezetről is leválasztom. Ezután csíkokra vágtam a leveleket és két gerezd reszelt fokhagymával együtt olívaolajon fedő alatt megfonnyasztom, borsozom és friss szerecsendiót reszelek rá. Miután készen van szűrőbe rakom és hagyom egy tálba jól kicsöpögni, a végén a kezemmel is jól átnyomkodom. A joghurtot kikeverem még egy gerezd reszelt fokhagymával és összekeverem a spenóttal. Tálaláskor megszórom a tetejét pirított fenyőmaggal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése